Jaarverslag 2023

Als voorzitter van FUTUR ben ik trots op wat wij allemaal hebben neergezet als FUTUR in de periode juni 2022 t/m mei 2023. De Corona Periode heeft zijn sporen nagelaten en we merken als FUTUR dat veel organisaties hard werken om op een niveau van weleer te komen. Als FUTUR hebben we in 2022-2023 hard gewerkt om juist een recordaantal aan activiteiten te organiseren. We hebben gepionierd (passend bij ons jaarthema) en grenzeloos samengewerkt met alle overheidslagen. Daarnaast hebben er bestuurlijke veranderingen plaatsgevonden. Zo zijn er bestuursleden vertrokken maar ook weer nieuwe aangetrokken . Sterker nog, het FUTUR bestuur is zelfs uitgebreid.Uitbreiden van FUTUR vond ik als voorzitter noodzakelijk omdat er veel kansen liggen vanuit de problematiek om op in te springen. Denk bijvoorbeeld aan de Staat van Uitvoering of Afgehaakt Nederland en Elke Regio Telt. Als huidig FUTUR bestuur vinden wij dat er meer aandacht moet komen voor de uitvoering en de jonge ambtenaren in de uitvoering. Tegelijkertijd moet er ook meer aandacht komen voor de regio’s en de jonge ambtenaren in de regio’s. In dit jaarverslag vertellen wij dan ook graag hoe wij het FUTUR bestuur hebben ingericht om op deze behoeften in te spelen. In het jaarplan voor volgend jaar zult u meer vorm aantreffen. In dit jaarverslag blikken wij terug op alle activiteiten die wij hebben georganiseerd en geven wij ook aan welke activiteiten er al op de planning staan voor het najaar van 2023.

Het jaarverslag is hier te lezen.

Hey jonge ambtenaar, zet je netwerk op de kaart!

FUTUR verzamelt alle jonge ambtenarennetwerken van Nederland.
Zorg dat jouw netwerk er bij staat!